Хто такий рерайтер, у чому відмінності від копірайтера?

Хто такий рерайтер, у чому відмінності від копірайтера?

Наші послуги:

Наповнення сайту
Вартість: від 1$ шт
Просування в пошукових системах
Вартість: від 299$ у місяць
Термін: від 3 місяців

Під час замовлення тексту для сайту, в достатку пропозицій можна зустріти слово “копірайтер”, “рерайтер”, і що це таке і в чому відмінності в роботі цих фахівців можна не відразу зрозуміти.

Копирайтинг і копирайт

Прибравши усе зайве отримаємо визначення:

Копірайтинг – креативне створення унікального тексту з глибокою обробкою теми, що відповідає на всі питання, які можуть по ній з’явитися у читача.

Такий поширений вид роботи в інтернеті не є прерогативою тільки лише онлайн-сфери, будь то інтернет магазини або лендинг пейдж. Опрацьовані та експертні тексти користуються популярністю і в офлайні. Це – бізнес-тексти, інформаційні та наукові статті, рекламні та презентаційні нариси, тексти в ЗМІ тощо.

Щоб видати результат – ту саму якісну і експертну статтю, копірайтер проводить аналіз інформації та великої кількості джерел, вибираючи найважливіші факти і вибудовуючи їх в логічній послідовності в статті.

Відмінності термінів

Хороший копірайтер за замовчуванням є професіоналом. Профільної освіти у нього може і не бути, проте замість нього може бути вроджена грамотність. Такий копірайтер – той, хто буде дуже критично ставитися до граматичних помилок в листуванні з клієнтами. Робота у нього така – написання гарних текстів.

Звертаючись до висококласного фахівця з пропозицією “зробити копірайт”, або “за копірайтінгом текстів”, можна натрапити на обурення працівника філологічної ниви. Все через те, що його священна робота називається “копирайтинг” – від англійського “copywriting”, яке значить саме написання текста або рукопису. Усі інші варіанти вважаються помилкою. Той же “копірайт” – від англійського “copyright” – “авторське право”. Транскрипція приблизно однакова, якщо читати по-російськи, але по-англійськи це – два різних поняття.

У західних компаніях є також свої нюанси в назві фахівців, що працюють з різними видами текстів. Там це – переважно фахівці, які пишуть рекламні тексти, які продають. Це – контент, який покликаний збільшувати продажі конкретних товарів і товарних категорій. Такі фахівці, як правило, є співробітниками відділів маркетингу і реклами.

На вітчизняному ринку IT копірайтер – це фахівець, який розробляє всі види контенту для веб-ресурсів. Найчастіше, робота у копірайтера відбувається віддалено, вдома, але є і штатні співробітники. Залежить від його обов’язків і можливостей впоратися з ними без залучення старших фахівців (маркетологів, піарників тощо).

Види копірайтингу

Тексти, які складає копірайтер, діляться по виду цілей, для досягнення яких вони пишуться:

  • Інфотексти – будь-які статті, які пишуться для сайту і мають функцію проінформувати відвідувачів про товари, послуги компанії, самої компанії тощо;
  • Авторський контент – унікальні тексти, в яких є авторські судження, оцінки фахівців, аналітичні та статистичні дані;
  • Іміджеві тексти – контент, який складається з метою PR, тобто створення позитивного іміджу компанії, персони, в рамках комплексу зі створення бренду (знову ж – компанії або особистості) і часто потрібен корпоративним сайтам та сайтам компанії;
  • Рекламні тексти та тексти, що продають – найбільш дорогий напрям, який вимагає професіоналізму в умінні підбирати слова, щоб продати товар або послугу. Такими текстами часто займаються маркетологи, які мають в запасі спеціальні знання про методику продажів і психології здійснення покупок. Написання статті проводиться за правилами спеціальної структури “A.I.D.A.”, яка є основною будь-яких продажів (в перекладі з англійської, це – абревіатура з термінів “увага-цікавість-інтерес-дія”);
  • SEO-копирайтинг. Якщо взяти за основу інфотекст і додати в нього ключові слова, і слова, які знаходяться в тій же тематиці, що і ключі, то отримаємо оптимізований текст. Всі ці вкраплення їх тематичних слів покликані просувати матеріал в пошукових системах. Саме ті статті та тексти, які ми бачимо на перших позиціях в пошуковій видачі були найкраще оптимізовані ключовими словами і досягли результату – щоб їх користувачі побачили в мережі.

Що таке рерайтинг

В обов’язки копірайтера у вітчизняному IT входить не тільки створення експертних текстів, а й переробка і унікалізація вже існуючого контенту. Ця сфера обов’язків вже називається рерайтинг або рерайт.

Деякі фахівці переконані, що рерайтинг – це один з підвидів копірайтингу. Але це – окрема сфера діяльності, і полягає вона в переписуванні іншими словами вже існуючий текст.

Іноді матеріал збирається з різних джерел, кожен з яких по-своєму чіпляє – дзвінким початком, вагомими аргументами або структурою викладу. В цьому випадку рерайтер займається скороченням сенсу, вирішує, як прибрати воду в підсумковому тексті і зібрати їх в один інформативний матеріал. У результаті ми отримуємо ідеальний і стрункий текст.

У рерайтингу не припускається, що фахівець буде проводити дослідження, вивчати тему або детально опрацьовувати факти. Він може зібрати з декількох джерел щось нове по структурі, але за змістом – не буде нічого нового.

Якщо спростити суть рерайтинга, то це – простий учнівський виклад, просто поставлене на деяку структуру з вимог замовника – наявність ключових слів в тексті, певна думка, яку повинен мати текст тощо.

Рерайтинг – це процес компіляції нового матеріалу з джерел.
Рерайтер – фахівець, який цим займається. А рерайт – це результат його роботи.

Хто такий рерайтер, у чому відмінності від копірайтера?

У яких випадках потрібен рерайтинг?

Новини. У редакціях новинних порталів працюють рерайтери-експерти, які в лічені хвилини можуть скласти новинну замітку з високим ступенем унікальності з короткої фрази-новини, яка була знайдена в соціальних мережах.

Для реклами. Щоб замовити статтю з рекламним посиланням на свій ресурс, не обов’язково платити за авторський текст копірайтеру. Можна замовити рерайт головної статті рерайтеру, і на цьому заощадити.

Написання контенту для сайтів-партнерів. Приблизно схожа ситуація з попередньою. У вас є вже готовий контент, і потрібно зробити такий же на сайтах ваших партнерів. Можна взяти статтю зі свого ресурсу, віддати її рерайтеру, який її унікалізує і напише новий текст зі збереженням первісної структури і сенсу.

У чому головна відмінність рерайтинга та копирайтинга?

Для будь-якої статті – будь це рерайтинг або копірайтинг – фахівець шукає інформацію в різних джерелах. З тією лише різницею, що копірайтер додає в текст думки експертів, аналітику, проводить іноді дослідження, видаючи в світ статтю, в якій є абсолютно унікальні факти та ідеї, або описує власний досвід, якого може не бути в інтернеті.

При рерайтингу теж йде робота з джерелами, але тільки лише як виклад вже існуючої інформації на інших ресурсах, яку без зусиль можна знайти в інтернеті у вільному доступі.

Копирайтинг і рерайтинг від фахівців Rubika

Якщо у вас є потреба в якісних текстах, але немає під рукою надійного і досвідченого копірайтера – ви можете звернутися за послугами в агентство Rubika. У нашому штаті працюють досвідчені, які знають свою справу копірайтери і рерайтери, які нададуть вам унікальний  текст, який легко читається та чіпляє, який зможе продати вашу послугу, зробити репутацію вашого бренду або розважити аудиторію цікавим чтивом в вашому блозі.

Якщо у вас є потреба в наповненні сайту унікальним контентом, а бюджет не дозволяє найняти штат копірайтерів – ми можемо взяти на себе послугу по контент-менеджменту на умовах аутсорс.

Наші контент-менеджери складуть професійний контент-план, який буде відповідати вашій тематиці, і зможуть проконтролювати процес публікацій, щоб ваш ресурс успішно тримався в індексі пошукових систем і просувався до перших позицій у видачі. Якщо у вас є питання – звертайтеся до наших менеджерів за консультацією.

Знайшли помилку?
Виділіть її та натисніть Ctrl + Enter

Наші послуги:

Наповнення сайту
Вартість: від 1$ шт
Просування в пошукових системах
Вартість: від 299$ у місяць
Термін: від 3 місяців

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Обговорити проект